Od jutra (12 czerwca 2019 r.) Sylwester Tułajew obejmie stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Nowy wiceminister został powołany przez premiera Mateusza Morawieckiego. Akt powołania został wręczony przez minister Elżbietę Witek. Jednocześnie dotychczasowy Sekretarz Stanu Paweł Majewski podsumował swoją pracę w resorcie.
Dziś odbył się Komitet Sterujący projektu e-dowód, który przyjął raport końcowy z prac i zgodnie z Zarządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zakończyło to prace w projekcie.
Projekt został zrealizowany – jego efektem było wydanie pierwszych dowodów z warstwą elektroniczną. W realizację tego przedsięwzięcia było zaangażowanych wiele instytucji – oprócz MSWiA również Ministerstwo Cyfryzacji, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Centrum Personalizacji Dokumentów, Centralny Ośrodek Informatyki, NASK, a także wszystkie gminy w Polsce. Komitet Sterujący przyjął również w raporcie rekomendacje, których wdrożenie przyczyni się do usprawnienia realizacji projektów w resorcie.
Wśród rekomendacji jest dalszy rozwój Biura Projektów utworzonego na początku roku w ramach Departamentu Teleinformatyki. Jest również propozycja utworzenia wyspecjalizowanej jednostki realizującej projekty w trybie in house. Wypracowane rekomendacje przyczynią się do skuteczniejszej realizacji skomplikowanych projektów w administracji publicznej. Wraz z przyjęciem raportu końcowego, misja Pawła Majewskiego w ministerstwie dobiegła końca.
Nowo powołany Sekretarz Stanu w MSWiA, Sylwester Tułajew, jest obecnie posłem VIII kadencji Sejmu. Ukończył Politechnikę Lubelską na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki na kierunku elektrotechnika, specjalność: inżynierskie zastosowanie informatyki. Jest również absolwentem studiów podyplomowych z zarządzania w administracji i samorządzie terytorialnym w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji. W MSWiA będzie odpowiadał za departamenty teleinformatyki, spraw obywatelskich, zezwoleń i koncesji. Będzie pełnił także nadzór nad Centrum Personalizacji Dokumentów.